lørdag den 27. december 2008

Web Services feje landskab

Dette er en underbygget fra 1000 blomster blomstre , som jeg troede ville være interessant at denne målgruppe:

Der er en interessant diskussion i gang omkring Web Service komponenter. Er de Internet Connected Compenents som Scoble ringer til dem? Måske Rå Kartofler som Ethan Stock , og jeg har mused om? De ved - de ting, du foretager mashups ud af.

Uanset hvad du kalde dem, at de er ved at ændre den måde,
funktionalitet deles og distribueres på internettet. Hvorfor gøre en
kortlægning komponent, når Google vil gøre det for dig? Hvorfor skrive en musik
motoren, når Yahoo vil gøre det for dig? Iværksættere skal bygge
på toppen af disse til at skabe stor apps.

Zvents er et godt eksempel på
dette. Tage en grundlæggende id?erne - vi er nødt til at have en god måde at finde alle
de begivenheder, der er derude og derefter lag funktionalitet som Google
Maps på toppen af det at gøre det bedre.

jeg havde en interessant samtale i dag med Greg Isaacs over på eBay og han fik nogle cool eksempler
af eBay API'er, der anvendes med ting som Google Maps funktionalitet.
De sættes på en anløbe deres sidste udviklere konference for mere
funktionalitet som dette, og det ser ud til deres udviklere har
leveret. Han viste mig nogle virkelig fantastiske ting, når jeg talte til ham.
Jeg vil udgive en samtale i næste uge.

Det virkelige spørgsmål i mit sind er - hvad er de komponenter? Hvad skal de være? Jeg har oprettet en wiki over på wsfinder
at hjælpe med at besvare dette spørgsmål. En ting, der er fascinerende er at se
hvilke områder har masser af API'er fra forskellige udbydere, og som
ikke ... men det er foder til en anden stilling.

Chris