onsdag den 23. december 2009

Jesus forstaar

Jeg brugte en del tid i går under kommunion til ældre i kommunen. Vi tilfældigt afsætte områder til mig selv og min tilsyn minister, og jeg mindes ikke at gøre netop dette område før. Det var et meget fattigere område end de fleste jeg har været til. Af en eller anden grund vores system for at lade folk vide, at vi kom ikke ud til at arbejde, og vi var ved at blive mange gamle mennesker ud af sengen. I en af de sidste huse i bedstemor var i søvn med en anden ved siden af hende. Den bedstemor kom igennem, men den anden person, der syntes at bo i søvn. Da vi kom i gang denne anden person, der vågnede op, og det viste sig at være en pige i tyverne, der var temmelig dårligt handicappede - Jeg vil gætte cerebral parese. Hun til sidst kom igennem til os gå på knæ og gøre taler lyde. Lydene hun var ret skræmmende, men hun syntes at være meget godmodig. Når vi gav de elementer af kommunion Jeg gav hende en vaffel. Hun var opstemt, men at spise ting var en præstation. Hun lagde ikke mærke til, når jeg ikke give hende et lille glas Samfund grapejuice. Midt i alt dette kaos og støj Slotsfogden med mig sagde roligt til mig, 'Jesus forstår «.
Jeg var så glad for - det var noget, jeg sagde til ham på den første dag, at vi gjorde communions sammen. Der er normalt en masse ceremoni og folk venter på ministeren iført deres kirke uniformer. Men jeg sagde, hvis folk var bed-redet de kunne tage altergang i deres senge. Hvis folk var for hurtigt i søvn eller for syg, sagde jeg, at Jesus ville forstå, hvis vi bare bad for dem og ikke give dem nadveren. Jeg var så chuffed at dette simple fyr, der forvalter ikke meget engelsk havde ejet konceptet. Og mindede mig om det!