fredag den 1. januar 2010

Fingerlakes Fiber Festival

Vi tog en uge på ferie, angiveligt for at besøge sønnen i NYC, men egentlig blot en måde at trække hubby til Fingerlakes igen (sshhhhh, ikke fortælle ham). I de sidste mange år jeg har mistet lysten til de store festivaler. Det er ikke, at de ikke er rart, men jeg nyder altid at være i stand til at tale med sælgere og spadseretur de grunde, på en afslappet måde. Der er færre af de hotteste trendy ting, men der er så mange små skatte skjules i disse boder, hvis du kan komme derind for at kigge dig omkring - jeg bare elsker den lille festivaler. Sidste år brugte vi mindst en time at løse verdens problemer med Jonathan Bosworth - prøv det i Maryland!

Købene. Normalt, når jeg deltage i en festival med ligesindede misbrugere, vi smider alle vore dage 'køb på sengen og spille Vis n' Tell. Da jeg var med hubster, vil du folk nødt til at spille stand-in, så jeg kan vise mine ting. Jeg plejer at have særlige farver eller fiber i erindring; år blev det blå, grønne og røde og BFL.

Første stop var Winderwood Farms telt (faktisk er det altid min første stop). Jeg elsker Bob's dyework og kan ikke få nok af hans toppe.



Jeg fandt nogle virkelig fantastiske farvede toppe på Cloverleaf Farm i de vigtigste laden. Hun gentager de samme farver i forskellige blandinger, så hvis du ønsker at gøre tvistet garn af forskellige fibre, er det meget muligt med hende toppe. Her har vi (l at r) Merino i Craisin colorway, Wensleydale i Sydvest colorway, BFL i Raisin colorway, og Wensleydale i Gems colorway. Den Wensleydale er for et eksperiment, jeg har i tankerne. Hun også farvestoffer silke i samme colorways, vidunderligt, hvis du arbejder i stof!



Derefter tilbage til Ag Building at besøge Maggie's Farm. Hun er en lærer i det centrale NY, som tilfældigvis også har en gård, hvor hun rejser, får, angora kaniner, gør sæbe og syr den største poser. Jeg købte Mor Fiber (uld er mor til alle fibre, er ikke det?) I Magenta og Navy at drive med nogle af de omrejsende du se næste.



De billeder bare ikke gøre disse fibre retfærdighed, men alt hvad jeg havde for værkstedsplads og belysning var vinduet på hotelværelset med tidlig aften lys. Ak ja, vi gør, hvad vi kan.

Sidste stop var Bob Geigers Farm. Jeg havde mødt sin kone Linda sidste år, da hun forsøgte hendes hånd på farvning. Hvad en entusiastisk dame, med et godt øje for farve. Desværre, hun gik bort i år, men jeg undersatnd, at hendes mand har svoret at fortsætte sine farvning. Han har gjort et stort stykke arbejde med det, hvis du spørger mig! Alle fibre er BFL, my fav at spinde.



At pink / lilla en i midten er en tak pressie for min killing sitters. De tager sig af de drenge, ligesom jeg ville hvis jeg var hjemme, og de katte elsker dem. Håber du kunne lide din lyserøde, Margie Girly-Girl! De to andre ser vil smadre pliceret med flådens Mor Fiber eller anden måde. Jeg er bare ikke sikker på, hvilken nyhed teknik jeg vil bruge til spinding af garn, men det vil være interessant.

Nok til i aften. Jeg har haft en lang dag, herunder emballage min prøver for oktober Phat Fiber feltet, og har brug for at komme op i sengen, så jeg kan stå op og gøre det hele igen i morgen. 'Night alle .....